LiveGraphics3D-ohjeita |
LiveGraphics3D on Martin Krausin tekemä Java-sovelma, joka mahdollistaa kaksi- ja kolmiulotteisten geometristen objektien ja animaatioiden näyttämisen www-sivuilla. Geometrinen konfiguraatio määritellään Mathematican Graphics3D-objektina, jonka sovelma lukee.
LiveGraphics3D-objektiin voidaan tarttua hiirellä ja muunnella sitä eri tavoin. Objektissa voi olla pisteitä, joihin voidaan tarttua hiirellä ja hallita tällä tavoin animaatiota. Animaatio voi myös olla automaattisesti käynnistyvä, jolloin se voidaan kaksoisklikkauksella pysäyttää muunneltavaksi.
Tärkeimmät objektin katseluun liittyvät ominaisuudet ilmenevät seuraavasta taulukosta. Näitä voi kokeilla viereiseen pintaan. Lisäinformaatiota on LiveGraphics3D-paketin ohjesivulla.
|
HK & SKK 4.8.2005